Indiferent de statutul social pe care îl ai, mai mult ca sigur la un moment dat ai cerșit și tu, fie că au fost bani de buzunar, o rotunjire la nota de la testul de matematică sau timpul cuiva. Timpul, atenția și energia oamenilor sunt cele mai cerșite resurse. Sigur mai ții și tu minte când bunicii ți-au cerșit un banal telefon pe zi. Pentru tine erau doar 5 minute rupte din activitatea zilnică, iar pentru ei era cel mai bun lucru care s-a putut întâmpla în acea zi.
Dar nu este nevoie ca această “cerșeală” să fie întreprinsă doar de prieteni, rude sau secte religioase. Cerșeala face parte din “organismul” oricărei aplicații de socializare pe care o ai în telefon. Crezi că e random faptul că Facebook te anunță în fiecare oră ce s-a mai întâmplat de când nu te-ai uitat pe telefon? Sau crezi că TikTok, atunci când îți trimite un video de doar un singur minuțel nu se așteaptă să îl vezi și pe următorul? Din asta fac aceste aplicații bani. Din cerșeala atenției tale.
Tu ce cerșești?
Întotdeauna m-au uimit cei care stau să facă autostopul. Chiar dacă plouă, ninge, trăznește sau e soare de leșini, mai mult ca sigur vei vedea oameni care fac autostopul. Ăștia da oameni determinați!
Astfel de oameni sunt un exemplu fascinant în d-ale cerșitului. Dar ai auzit vreodată să îi acuze cineva de așa ceva? Eu nu. Nu am auzit pe nimeni niciodată zicând “Ui mă și la săracii ăștia cum stau aici la autostop. E mare lucru să își cumpere un amărât de bilet?!”. Ce am văzut în schimb e faptul că efortul le era răsplătit. Cineva tot îi lua în mașină. Fie că șoferul dorea să mai facă conversație, fie din milă sau fie că mai primea 2-3 lei. În orice caz, e clar că autostopistul nu a ieșit pe minus din toată ecuația.
Dar știi ce e fain la treaba cu cerșitul? Nu faptul că poate căștigi sau nu. Treaba cu câștigul sau pierderea e universal valabilă indiferent dacă cerșești sau investești 1 milion de dolari într-o super aplicație.
Cerșitul nu costă nimic. Ai nevoie doar de CURAJ iar curajul e gratis!
Și știi ce e și mai fain? Doza de curaj pentru a invita o fată la un suc e exact aceeași ca pentru a aborda clienți să îți vinzi produsul sau serviciul și să faci un ban cinstit.
Dacă inviți o fată în oraș și te refuză, nu înfățișarea ta e problema, ci atitudinea cu care faci propunerea respectivă. La fel e și cu vânzarea – niciodată nu e prețul problema ci valoarea pe care crezi tu că o oferi. Dacă crezi că valoarea este una foarte mare atunci și atitudinea ta va fi una pe măsură. Dacă fata/un cumpărător nu vedea valoarea ta și tu începi sa faci fel și fel de compromisuri, mai mult vei ieși pe minus decât pe plus.
Dacă tu nu ești plătit la prețul corect atunci nu vei mai putea să ajuți un alt om. Vei investi atât de mult timp, energie și bani pentru cineva că vei ajunge să nu mai oferi atenție celor care chiar contează pentru tine. Și uite așa poți să pierzi oportunități aiurea.
Morala: Atitudinea pe care o ai atunci când “cerșești” face diferența. Prin atitudinea ta se va vedea din prima valoarea.
Sănătate la iepuri!