***ÎN curând
despre Târgul Firmelor
de Exercițiu
Ce să faci cu o firma de exercitiu ? Știi și tu ca nu puțini sunt cei care doresc rezultatele antreprenorilor de succes. Cu toții vedem efectele financiare ale antreprenorilor și putini reușim ne imaginăm cum arată nopțile nedormite, stresul cu furnizorii neserioși și birocrația cu statul.
E adevărat că în acest proiect nu vom reuși să simulăm chiar tot ce înseamnă realizarea unei afaceri, dar o bună parte din ea reușim să o acoperim. Târgul Firmelor de Exercițiu este special conceput pentru elevii din clasele a XI-a și a XII-a din toată țara tocmai pentru a-i ajuta în inițierea moderată a ceea ce înseamnă activitatea unui antreprenor.
Având o firma de exercitiu vei avea șanse de a-ți dezvolta tehnicile de negociere (aplicând aceste tehnici acasă vei ajunge să nu mai duci gunoiul vreodată), vei putea să îți dezvolți abilitățile de lider (absolut totul se învață și se cizelează, nimeni nu se naște lider), vei putea întocmi contracte, vei realiza activităti de marketing (poate chiar cea mai frumoasă și creativă parte a unei afaceri), vei învăța să vinzi ca un profesionist (dacă stăpânești vânzările în viață, nu vei avea vreodată probleme cu banii) și vei ajunge să înțelegi mult mai bine ce implică o viață dinamică de antreprenor.
Pentru fiecare firma de exercitiu ne dorim echipe de pseudo-antreprenori dedicate care vor să simtă pe pielea lor ceea ce e în spatele unei afaceri de succes. Participând la acest proiect vei avea oportunitatea de a câștiga premii foarte atractive. Ar fi putea fi chiar primul tău capital social al viitoarei tale afaceri. Avem în total premii de 96.000 RON!
Trage un ochi peste regulament și începe să îți suni colegii pentru a-ți face echipa pentru firma de exercitiu.
#1 Citește regulamentul
Regulament
+ Anexe și Adeverințe
Ce ne-am face fără reguli? O vorbă veche zice că oamenii liberi sunt sclavii regulilor. Pentru a fi sigur că acest proiect este pentru tine, asigură-te că citești metodologia (adică regulamentul) actualizată a proiectului. Urmezi pașii și Voila.
#2 Completează formularul de înregistrare firmă
Formular înregistrare firmă
Echipa va conține maxim 5 elevi și vă puteți înscrie la toate cele 6 secțiuni – recomandăm acest lucru pentru a vă crește șansele de câștig. Ați putea câștiga chiar și toate premiile I!
După completare, semnare și ștampilare, formularul se va trimite pe email la adresa targFE_API@yahoo.com sau lucia_costea_st@yahoo.com (împreună cu secțiunile D și E dacă e cazul – Vezi la întrebări frecvente cum se evaluează fiecare secțiune)
Termenul limită de trimitere a formularului este 2021 (vom reveni cu detalii).
#3 Completează formularul de înscriere elevi
Formular înscriere elevi
Următorul pas după ce ți-ai înscris firma de exercițiu veste completarea formularului de înscriere în grupul țintă. Astfel vei putea participa la activitățile desfășurate în cadrul proiectului ASMA. Tot în cadrul acestei secțiuni vei putea completa și un chestionar de analiză a nevoilor pentru a-ți dorințele, abilitățile și nevoile 🙂
ÎNTREBĂRI FRECVENTE FIRMA DE EXERCITIU
Întrebările sunt forța motrice a cunoașterii
- David Boia -
În minunatul ONLINE!
În perioada 2021 (revenim cu detalii).
Anul acesta să jucăm noi în deplasare la fiecare echipă “acasă”.
Necazurile se întâmplă fără să vrei. În acest caz școala de care aparține profesorul va transmite pe adresele de email (targFE_API@yahoo.com sau lucia_costea_st@yahoo.com) datele profesorului înlocuitor.
Firma de exercițiu participantă trebuie să fie inregistrată pe www.roct.ro și să figureze ca fiind activă. Această firmă reprezintă o simulare a unei firme reale. Practic se încearcă o apropiere cât mai exactă a realității.
Bineînțeles. Atâta timp cât sunt eligibili ca și participanți. Vezi AICI metodologia (la capitolul II sunt condițiile de eligibilitate).
Doar dacă firma este înscrisă și la secțiunile site Web + spot.
(Termenul de trimitere este conform regulamentului școlii colaboratoare)
Ar fi ideal. Însă nu. Este obligatorie participarea fiecărui elev care se înscrie la Târg. În cazul în care unul dintre participanți nu mai poate participa, atunci echipa ori participă la târg fără acel coleg, ori își găsește un alt coleg care este eligibil în grupul țintă
Cel mai bun stand expozițional
a) Prezentare stand (40 puncte): originalitate, creativitate, atrage atenţia, folosirea eficientă a spaţiului şi a resurselor.
b) Elemente necesare (20 puncte): numele firmei, logo, sigla, informaţii despre produse.
c) Materiale promoţionale (20 puncte): cataloage, fluturaşi, pliante, mostre de produse etc.
d) Profesionalism şi serviabilitate (20 puncte): accesibilitate, semnalizare, nivelul personalului, aspect general.
Cel mai bun catalog
a) Componente esenţiale (30 puncte):denumirea firmei, sigla, slogan, cuprins, numerotare pagini, produse, cod, preţuri, formular de comandă, adresa de contact.
b) Organizare eficientă (30 puncte):succesiunea părţilor componente, aranjarea în pagină, preţuri, numerotarea paginilor, prezentarea produselor (logic şi raţional), accesibilitate, folosirea eficientă a spaţiului fără compromiterea esteticii.
c) Limbaj (20 puncte):clar corespunzător publicului ţintă, gramatică şi ortografie corectă.
d) Prezentare artistică, estetică (20 puncte): Structura adecvată şi profesionistă, culori, creativitate, formă, designul excepţional şi bine executat, catalog cu aspect deosebit.
Cele mai bune materiale promoționale
a) Diversitate (30 puncte): materialele publicitare sunt sub diferite forme, concepute şi realizate de către elevi, originalitate în promovarea firmei.
b) Design (30 puncte): originale, atractive, conţin culorile firmei.
c) Informaţii (10 puncte): sunt suficiente, detaliate, convingătoare.
d) Aranjarea (30 puncte):pe masă, pe scaun, accesibile, suficiente cantitativ.
Cel mai bun site Web
a) Elemente de identificare a FE (40 puncte): denumire, siglă, motto, ofertă, listă de preţuri, organigramă, situare geografică, etc.;
b) Navigare (40 puncte): pagina se încarcă rapid, linkurile să poată fi uşor identificate şi accesate;
c) Grafică (20 puncte): originalitate, paginile dispun de o configuraţie grafică unitară, să poată fi citită şi în alte limbi.
Cel mai bun Spot Publicitar (min 30 sec – max 120 sec)
a) Calitatea mesajului (30 puncte): impact, umor/dramă, concizie, firul povestirii.
b) Ideea/originalitatea (30 puncte): regie, scenariu, performanţa protagoniştilor, în concordanţă cu segmentul ţintă, autenticitate.
c) Performanţa tehnică (30 puncte): calitatea imaginii, montaj, sunet, efecte, lumini.
d) Respectă durata de timp (10 puncte): maxim 120 secunde.
Cel mai bun Manager
Etapa I – Succesul dorit
a) Definirea stării prezente a firmei de exerciţiu (40 puncte)
b) Definirea stării dorite a firmei de exerciţiu (30 puncte)
Etapa – Eşecul (30 puncte)