Modelarea unei idei (afaceri/proces)

cursuri de programare low code in Jobrouter

Cursuri de programare incepatori si intermediari dedicate elevilor! Oare ce ne-am face fără platformele low code? Ar trebui ca toată lumea să învețe să codeze. Și ce ai fi putut face în 2 săptămâni va trebui să codezi în câteva luni. Dar în vremurile prezente avem marele noroc de  a avea la îndemână multiple platforme low code care ne salvează cea mai prețioasă resursă pe care o avem. Timpul.

Companii sunt cele plătesc regește dacă tu reușești să le oferi mai mult timp. Iar acest lucru o faci prin valoarea pe care o oferi acelei companii. Dacă tu poți ajuta compania să câștige mai mult timp atunci nu vei avea vreodată probleme cu banii. 

Și cum faci asta? Participând la cursuri de programare incepatori si intermediari cu platforma Jobrouter. Companiile sunt clădite pe nenumărate procese care au rolul crea o mică ordine în haosul care survine zi de zi. Dar deseori, deși sunt importante    aceste procese consumă mult prea mult timp. Sunt importante și nu pot fi eliminate chiar dacă sunt consumatoare de timp. 

Soluția? Automatizarea lor la un nivel cât mai înalt. Fie că e vorba de semnarea contractelor, realizarea cererilor de concediu sau pontarea activitații, automatizarea cu Jobrouter poate fi o adevărată gură de oxigen. Iar la aceste cursuri de programare incepatori si avansati vei avea posibilitatea să înveți cum să lucrezi într-o platforma low code de automatizare a proceselor.

Plus de asta, dacă te evidențiezi în munca pe care o depui in aceste cursuri de programare incepatori sau intermediari, ai șansa de a câștiga unul din super premiile pe care le punem la bătaie. În ceea ce privește învățarea vor exista 2 niveluri (inițiere și intermediar), diferențiate între ele va fi prin complexitatea noțiunilor/conceptelor prezentate și a competențelor dezvoltate, și se vor utiliza 2 tipuri de materiale didactice: audio-video, sub formă de videoclipuri, și text-imagine, sub formă de fișiere pdf/word/jpeg/etc.

Elevii, in aceste cursuri de programare incepatori si intermediari, vor beneficia de sprijin personalizat din partea formatorilor și va fi acordat on-line, prin răspunderea la nevoile concrete ale fiecărui elev. Sprijinul va fi acordat sub diverse forme: comunicare directă – prin folosirea de mijloace de comunicare TIC, răspunsuri scrise – în cadrul platformei de e-learning/e-mail/etc., răspunsuri sub formă de materiale audio-video.

Și nu uita că noile abilități pe care le-ai putea deprinde in aceste cursuri de programare incepatori si intermediari, te vor ajuta foarte mult în viitorul tău business. Și pe lânga asta, avem niște super premii de oferit celor mai proactivi elevi. 

cursuri de programare incepatori - Jobrouter

La aceste cursuri de programare, pentru nivelul 1 se vor dezvolta materiale didactice audio-video prin care se vor dezvolta minimum următoarele competențe:

Propun să ne folosim imaginația și să zicem că ai o firmă de marketing. Chiar dacă toată lumea se pricepe la marketing precum se pricepe la fotbal, e bine ca tu să știi îți simplifici procesele companiei cât poți de bine. 

Definirea proceselor (processes):

    • realizare diagramă de proces;
    • crearea noi versiuni de proces;

Când ajungi să îți iei 3 luni concediu pe an, poți să spui că ești un antreprenor de succes. Succesul îți poate începe cu automatizare procesului de luare a concediilor. Lucurile sunt simple: prin diagrama de proces un angajat va completa și trimite cererea de concediu spre unul sau mai multi decidenți (oameni de decizie). Ei vor putea ori să aprobe, ori să respingă, ori să solicite modificări. De acolo se ocupă serviciul de salalrizare.

Gestionarea utilizatorilor (users):

    • creare/editare/stergere utilizatori și utilizare adecvată proprietăți utilizatori;

Tu decizi numărul de utilizatori. Cine este în platformă va putea să completeze cererea de concediu. Să nu uiți să îl pui si pe domnul Aurel (grădinarul). Și el are nevoie de câte o zi liberă 🙂

Gestionarea rolurilor (job functions):

    • asociere roluri la procese, pași, process inbox-uri, arhive etc.;

Unii utilizatori vor da doar cu semnătura (adică tu) iar alții vor verifica dacă totul a fost făcut corect. Tu decizi.

Definirea pașilor (steps):

    • creare/editare/stergere pași și utilizare adecvată proprietăți pași;
    • utilizare tipuri de pasi, în funcție de necesitate: user step – start and user step, user step – public step, decision step, parallelization step (start and stop), system step (system activities);

Platforma low code, Jobrouter, are pașii de mai multe tipuri: user step, sistem step, public step, decision step, paralelization step.

La user step orice angajat cu cont în platformă va putea introduce diverse date. 

System step sunt pași care nu sunt văzuți de către angajați. E ceea ce se întâmplă în spate. Îi poți crea chiar si tu dat fiind volumul redus de codare.

Public step este identic cu un pas de user. Diferența este că acest pas permite accesul, printr-un link, a unui utilizator care nu are cont in platformă.

În decision step se vor lua deciziile. Vei știi clar că într-un anumit punct din schema procesului se va lua o decizie. Aici pui decision step.

Atunci când e nevoie ca 3 oameni să decidă pentru cererea de concediu a domnului Aurel, este nevoie de paralelization step. Cererea va merge la 3 aprobatori deodată.

Definirea formularelor (forms):

    • creare/editare/stergere formulare și utilizare adecvată proprietăți formulare;
    • creare/editare/stergere structura formular (pagini, secțiuni, rânduri, coloane, elemente) și utilizare adecvată proprietăți specifice elementelor formularelor;
    • utilizare tipuri de elemente, în funcție de necesitate: attachment (show attachment), blank (place holder), button (button), checkbox (checkbox), date (date field), decimal (decimal number (123.00)), description (description text), file (attaching a file), hidden (hidden field), iframe (integrated frame (only for desktop view)), image (image), jobfunctions (list of jobfunctions), link (hyperlink), list (list), password (password), radio (radio button), sql_checkbox (sql-checkbox), sql_list (sql lists), sql_table (sql-table (only for desktop view)), sql_textbox (sql text input field), subtable_view (subtable view (only for desktop view)), text (text), textarea (multi-line text input field), textbox (text input field), users (user list);

În orice formular vei putea pune diverse elemente în funcție de necesitate. Vei dori să știi când pleacă domnul Aurel în concediu, nu? Atunci vei pune o căsuță unde va trebui să selecteze datele.

Va putea atașa și diverse imagini dacă cumva cerera de concediu este una datorită sănătăți șubrede. 

Se va putea pune și parolă dacă este nevoie. 

Definirea scripturilor (scripts):

    • creare/editare/stergere și utilizare scripturi (javascripts și/sau php) pentru realizarea unor acțiuni specifice fie în momentul apariției unor evenimente în cadrul formularelor sau elementelor de formular fie în cadrul regulilor, process inbox-urilor etc.;
    • înțelegere și utilizare evenimente specifice formularelor, în funcție de necesitate, (onload, onunload, onprint, onsubmit, aftersubmit, aftersubmiterror, onsave, onabortconfirm, onassignconfirm, onresubmitconfirm, onrequestconfirm, onanswerconfirm, onbackconfirm, onjumptoconfirm) și elementelor formularelor, în funcție de necesitate, (onblur, onchange, onclick, onfocus, onkeydown, onselectdate, onchecked, onunchecked, onselect, beforeadd, afteradd, beforeremove, afterremove, ondetected);

Avantajul unei platforme low code este faptul că nu trebuie să faci 2 facultăți și 3 masterate pentru a învăța să lucrezi în una. Dar dacă totuși dorești să faci ceva foarte, foarte personalizat într-un formular din platformă, vei putea sa faci asta prin cod.

Vei putea cu mare ușurință să scrii cod în platformă dacă te pricepi la asta și dorești ceva personalizat de numa-numa.

Definirea regulilor (rules):

    • creare/editare/ștergere reguli și utilizare adecvată proprietăți reguli;
    • tipuri de reguli (reguli de acțiuni, reguli de direcționare, reguli de atribuire, reguli de finalizare);

Ce ne-am face fără reguli? 
Nu prea bine, asta e sigur. De aceea avem reguli și în platformă. Regulile vor dicta ce o să se întâmple cu un pas. Dacă vrem ca domnul Aurel să primească un email dupa ce ne-a trimis cererea lui de concediu, vom putea face asta folosind una din regulile din platformă.

Definirea processes inbox-urilor:

    • creare/editare/ștergere process inbox-uri pentru vizualizare instanțe și utilizare adecvată proprietăți process inbox-uri;
    • creare/editare/ștergere coloane process inbox-uri;

La fel ca în Gmail, Jobrouter are un inbox unde intră orice cerere. Acela e inboxul general. Dar poți crea mai multe ca să fie ceva personalizat. Dacă cumva cererea de concediu a domnului Aurel va fi respinsă atunci va putea intra în inboxul “Cereri respinse”.

Utilizarea variabilor de sistem JobRouter, de diverse tipuri (precum utilizatori, proces, reguli, subtabele, email-uri, data și timp etc.), în cadrul formularelor, scripturilor, regulilor, process inbox-urilor, rapoartelor, arhivelor etc.

Cu cât salvezi din timpul angajaților tăi, cu atât îți va merge mai bine compania. Atunci când domnul Aurel și-a făcut cont a introdus niște date.  Poti seta platforma să completeze câmpurile cu datele care deja există în platformă pentru a nu irosi timpul domnului Aurel. Acestea sunt variabilele de sistem. Știință, nu alta.

Utilizarea instrumentului step overview (viziune de ansamblu pași) pentru a realiza diverse acțiuni (precum retrimitere pas, reactivare pas, alocare pas unui alt utilizator sau unui alt rol, modificare termen limită de finalizare pas, renunțare la pas, reactivare pas, stergere pas etc.) asupra pașilor unui proces, în funcție de drepturile prestabilite ale unui utilizator.

E clar că nici-un proces nu va merge perfect tot timpul. Tocmai de aceea ai funcția step overview. Cu acest pas vei putea să vezi ora și locul unde lucrurile s-au blocat. E ca un fel de cutie neagră – vei putea vedea ce se întâmpla la nivelul fiecărui proces.

Utilizarea instrumentului instance overview (viziune de ansamblu) pentru a realiza diverse acțiuni (precum ștergere instanță, modificare termen limită de finalizare instanță, export instanță etc.) asupra instanțelor unui proces, în funcție de drepturile prestabilite ale unui utilizator.

Instance overview e fratele lui step overview. Aici vei vedea toți pașii parcurși de o cerere de concediu care a fost inițiată. Dacă tu îți depui cererea de concediu mai repede decât domnul Aurel, atunci tu ai instanța 1 (cererea 1) și domnul Aurel va avea instanța 2 (cererea 2).

Utilizarea instrumentului simulator pentru a testa un proces fără a afecta aplicația deja utilizată într-o situație reală. Simulatorul permite fie rularea unui proces de la început până la final fie selectarea și testarea unor pași individuali.

Nu lansa nimic fără să testezi înainte. Îți vei mulțumi mai târziu.

Utilizarea modului JobTable care permite extinderea funcționalității formularelor prin utilizarea subtabelor pentru stocarea datelor în baza de date, suplimentar față de utilizarea tabelului de proces.

Totul e mai ușor cu subtabelele. Vei clasifica informația mai ceva ca la NASA.

Utilizarea modului JobPDF care permite crearea de fișiere PDF pe baza unui șablon (model) word sau crearea și completarea unor formulare PDF.

Ce ne-am face fără PDF?

Înțelegerea și utilizarea unor funcții javascript predefinite în JobRouter (pentru lucrul cu instanțe, elementele/elementele de tip SQL ale formularelor, subtabele etc.) în cadrul scripturilor de tip JavaScript.

Funcțiile predefinite ale platformei fac platforma să fie una low code. Dacă nu ai avea aceste functii la îndemână atunci ar fi o muncă titanică de codare pentru a realiza o banală cerere de concediu. Profesioniștii au la dispoziție și o serie de functii din zona de script pe care o pot apela.

Înțelegerea și utilizarea instrucțiunilor SQL (precum select, insert, update, delete, sql join, sql union etc) în cadrul proceselor JobRouter (la nivel de elemente de formular de tip SQL, reguli, process inbox-uri, rapoarte, arhive etc.).

Cu ajutorul instrucțiunilor SQL, cu mare, mare ușurință vei putea lua toate informațiile din baza de date. Așa vei știi totul despre ce s-a întâmplat în platformă cu angajații tăi. You dă boss

cursuri de programare intermediar - Jobrouter

La aceste cursuri de programare, pentru nivelul 2 se vor dezvolta materiale didactice audio-video prin care se vor aprofunda compentețele dezvoltate în cadrul nivelului 1 și se vor dezvolta minimum următoarele competențe pentru:

Definirea proceselor (processes):

    • creare/editare/stergere proces și și utilizare adecvată proprietăți proces;
    • creare/editare/stergere tabelă de proces;
    • creare/editare/stergere categorie de proces;
    • creare/editare/stergere proprietari de proces și alocare drepturi;
    • import/export de proces;

Nimeni nu va vedea ce poți vedea tu cu excepția situației în care tu le permiți asta. Domnul Aurel nu va putea vedea pașii pe care îi vezi tu, dar tu vei putea vedea pașii lui.

Gestionarea utilizatorilor (users):

    • alocare drepturi utilizatori;
    • creare/editare/stergere profile utilizatori;

Aici vei putea crea profile pentru fiecare categorie de angajat pe care îl ai și îi vei aloca de drepturi crezi tu că se cuvin

Gestionarea rolurilor (job functions):

    • creare/editare/stergere roluri și utilizare adecvată proprietăți roluri;

Responsabilitatea vine cu o putere pe măsură. Fiecare rol are propriile responsabilitati. Unele roluri îi afectează și pe alții iar altele nu. Așa ca alege înțelept.

 

Utilizarea instrumentului de analiza a procesului fie pentru a verifica procesul de erori logice, înainte de simulare și testare, fie pentru a verifica lipsa unor informații specifice documentației procesului.

Verifică întotdeauna dacă procesul creat este unul care și funcționează. Fă-o bine și din prima

Utilizare instrumentului de documentare a procesului care oferă o imagine de ansamblu asupra procesului respectiv. La crearea documentației se pot specifica informații despre proces care vor fi incluse în documentație (proprietățile procesului, tabelul de proces, subtabelele și vizualzările subtabelelor, rolurile, pașii, regulile, listele statice, inbo-urile proceselor, configurarile procesului, funcțile PHP etc.). Documentația procesului va fi realizată în format PDF.

Utilizarea modului JobData care permite gestionarea tabelelor din alte baze de date.

Utilizarea modului JobSelect care permite interogarea bazei de date, filtrare rezultatului și afișarea lui într-un format clar sau exportarea lui într-un anumit format (de ex. excel), în functie de drepturile predefinite ale utilizatorilor.

Utilizarea modului JobSub care permite gestionarea înlocuirilor unui utilizator printr-un alt utilizator specificat în mod explicit sau implicit, prin intermediul unui rol, în vederea procesării unor pași.

Utilizarea modului JobTimer care permite declanșarea numitor acțiuni (de ex. transmiterea automată a unui email sau a unei notificări) care să se realizeze înainte, în timpul sau după atingerea unui termen limită predefinit, fie la nivel de proces șie la nivel de pas.

Utilizarea modului JobArchive care permite creare de arhive, salvarea de documente în arhive, vizualizarea și editarea documentelor din arhive, în funcție de drepturile predefinite ale utilizatorilor.

Utilizarea modului JobStart care permite gestionarea momentului de începre a procesării unui anumit pas fie prin monitorizarea unui director sau a unei căsuțe de email, căutând fișiere sau email-uri noi, fie prin stabilirea unui anumit moment de timp predefinit.

Utilizarea modului JobViewer2 care care perimite afișarea unor formate diferite de fișiere în browser precum și realizarea unor adnotări asupra numitor tipuri de fișiere.

Utilizarea modului JobRobot care permite procesarea automată a unor pasi de utilizator.

Utilizarea modului JobExplorer care permite accesarea documentelor dintr-o arhiva dupa diverse structuri, prin montarea/folosirea unui HDD virtual.

Utilizarea modului JobMobile care permite utilizarea interfeței pentru telefoane mobile atunci când nu există conexiune la internet prin salvarea datelor introduse și transmiterea lor către paltforma JobRouter doar atunci când se restabilește conexiunea.

Utilizarea modului JobLoadBalance care permite folosirea licenței JobRouter pe un server suplimentar.

Înțelegerea și utilizarea unor funcții PHP predefinite în JobRouter (pentru lucrul cu instanțe, fișiere atașate, subtabele etc.) în cadrul scripturilor de tip PHP.

Mod de evaluare

Colocviu – în cadrul cursului va avea loc o evaluare periodică a noțiunilor/conceptelor învățate fie prin intermediul platformei JobRouter fie prin intermediul platformei de e-learning și la final prezentarea unui proces realizat.

premii

PREMII ETAPA 1

Sursa: https://www.pexels.com/photo/woman-in-black-hijab-headscarf-walking-on-field-789555/
Autor: Samuel Silitonga

PREMII ETAPA 2

Sursa: https://www.pexels.com/photo/snow-covered-mountain-2365457/
Autor: Trace Hudson

Sursa: https://www.pexels.com/photo/photo-of-old-tree-1792626/
Autor: Feli Mittermeier

Sursa: https://www.pexels.com/photo/mountain-and-sky-3274903/
Autor:Aviv Perets

Sursa: https://www.pexels.com/photo/trees-1061623/
Autor: Vlad Bagacian