Introducere în antreprenoriat

Oferta educațională Introducere în antreprenoriat este organizat sub forma a 5 module distincte, fiecare demarându-se cu o întâlnire teoretică intensivă de inițiere a studenților privind tematica aferentă, întâlnire ce va dura o oră.

Ulterior întâlnirii teoretice, se va derula o întâlnire asistată în care se vor lansa teme de lucru pentru studenți, teme ce vor fi realizate în sistem tutorial online, studenții beneficiind de suport din partea formatorilor online pentru realizarea acestor teme. Întâlnirea asistată de prezentare a temelor aferente fiecărui modul va dura o oră și jumătate. Vor fi alocate atât teme individuale, cât și teme la nivel de echipe de studenți, conform specificului fiecărui modul și fiecărui subiect discutat.

De asemenea, după o perioadă de timp de la prima întâlnire asistată, după realizarea unei prime forme a temelor în sistem tutorial online, se va realiza o întâlnire asistată prin care formatorii vor ajuta studenții să își îmbunătățească realizarea temelor prin oferirea de feedback față-în-față.

Mai pe scurt: 5 module, fiecare cu câte o întâlnire teoretică (1h), o întâlnire asistată lansare teme (1,5 h), lucru în sistem tutorial cu suport realizare temă, o întâlnire asistată feedback teme (1,5h), respectiv lucru în sistem tutorial îmbunătățire teme.

Modul 1: elemente introductive de antreprenoriat:

  • Definirea antreprenoriatului. Rolul antreprenoriatului într-o economie.
  • Antreprenoriat si capitalism. Antreprenori versus manageri versus finanțatori versus angajați
  • Cariera de antreprenor. Caracteristicile antreprenorului.
  • Antreprenori sau angajați.
  • Principii economice antreprenoriale: profit, pierdere, valoare creata, competiție, oferta, cerere, munca, capital.

Modul 2: Identificarea si validarea unei idei antreprenoriale:

  • Identificarea unei idei pentru o afacere noua.
  • Dezvoltarea unei idei pentru o afacere noua.
  • Evaluarea ideii pentru o afacere noua.

Modul 3: Partea de marketing a planului de afaceri:

  • Stabilirea scopului noii afaceri.
  • Planul de marketing prescurtat.

Modul 4: partea de management a planului de afaceri:

  • Planul de management prescurtat.
  • Planul de afaceri– managementul riscurilor.

Modul 5 partea financiara a planului de afaceri si recapitularea acestuia:

  • Planul financiar prescurtat.
  • Revizuire elemente teoretice prezentate.

Evaluarea are 2 componente mari:

Evaluare individuala, realizata pe baza a 2 elemente:

  • Temele individuale lansate la întâlnirile teoretice vor fi evaluate de către cadrul didactic in cadrul activităților asistate în cadrul cărora studenții vor primi feedback verbal si suport on-line;
  • Evaluare si feedback în scris sub forma sarcinilor de învățare în sistem tutorial. Se vor utiliza preponderent întrebări deschise pentru a stimula exprimarea libera a studenților;

Evaluare la nivel de echipa, conform realizării temelor la nivel de echipă aferente modulelor 2-5.

Sunt disponibile maximum 750 de premii, în cuantum de 500 lei/premiu, pentru promovarea oricărei oferte educaționale:

  • Introducere în antreprenoriat,
  • Dezvoltarea și promovarea site-urilor web pentru antreprenori,
  • Organizarea ideilor: esența unui discurs convingător,
  • Simulare, dezvoltare de procese şi modelare de afaceri (nivel inițiere).